Tak ada pengganti lain !

Assalamualaikum

Sayang MAMA :)

Orang kata aku lahir dari perut mak ! (Bukan Org kata , memang betul)

 Jom baca yang kalau korang sayang emak korang  :)

Bila dahaga , yang susukan aku . Mak .
Bila lapar , yang suapkan aku , Mak .
Bila keseOrangan , yang sentiasa di sampingku , Mak .
Kata mak , perkataan pertama yang aku sebut , Mak .
Bila bangun tidur, aku cari , Mak .
Bila nangis , Orang pertama yang datang , Mak .
Bila nak bermanja, aku dekati , Mak .
Bila nak bergesel , aku duduk sebelah , Mak .
Bila sedih , yang bOleh memujukku hanya , Mak .
Bila nakal , yang memarahi aku , Mak .
Bila merajuk , yang memujukku cuma , Mak .
Bila melakukan kesalahan , yang paling cepat marah , Mak .
Bila takut , yang tenangkan aku , Mak .
Bila nak peluk , yang aku suka peluk , Mak .
Aku selalu teringatkan , Mak .
Bila sedih , aku mesti telefOn , Mak .
Bila serOnOk , Orang pertama aku nak beritahhu , Mak .
Bila bengang , aku suka luah pada , Mak .
Bila takut , aku selalu panggil , " Mmaaakkkk ! "
Bila sakit , Orang paling risau adalah , Mak .
Bila nak exam , Orang paling sibuk juga , Mak .
Bila buat hal , yang marah aku dulu , Mak .
Bila ada masalah , yang paling risau , Mak .
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni , Mak .
Yang selalu masak makanan kegemaranku , Mak .
kalau balik ke kampung , yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk , Mak .
Yang selalu simpan dan kemaskan barang barang aku , Mak .
Yang selalu berleter kat aku , Mak .
Yang selalu puji aku , Mak .
Yang selalu nasihat aku , Mak .



Renungkan :


" Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja , bOlehkah kau kirim wang untuk mak


" Mak bukan nak banyak , lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah . "


Berderai air mata jika kita mendengarnya .

#Aku rindukan mama aku . . mama nak balik . nak makan sedap-sedap . hehe. boleh kan macam tu . tak pe nanti tunggu anakmu balik ye ;)


 # Ini MAMA saye..MAMA yg supoorting and thanks mama yang sentiasa bertahan dengan karenah anakmu ini :)

No comments:

Post a Comment