Photobucket Photobucket Photobucket

Hye Si Tudung Tweet

Helorr..eh..eh semalam korang free tak? free ke tak free ? HAHA..kalau korang-korang free tengok tak cerita Si Tudung Tweet dekat TV dekat dihatiku tu . hehe. sumpah cerita tu best sangat lakonan liyana jasmay and aku suka senior mereka "abang Aiman" ceh . hehe . Actually dah 2 minggu aku dok tunggu nak tengok cerita ni . siap plan rabu malam nak duduk rumah diam-diam tengok cerita yang macam best and memang best . like .

Daripada tengok entry pun korang boleh agak berteka-teki ne cerita gender pasal apa kan.mestilah pasal gadis yang bertudung .kalau korang yang tak sempat nak tengok mesti terfikir bertudung sebab ber"tweet" ke?and terasa rugi kan tak dapat nak tengok cerita nie?takpe meh aku nak kongsi dengan korang pasal cerita ne . hehe 

Jom kita mula bercerita :

Lakonan utama dalam cerita ne Liyana Jasmay sebagai Zubaidah. Dia seorang pelajar pertama jurusan Fesyen and cara pemakaiannya bukan macam seorang pelajar fesyen yang vouge-vogue gitu.Dia hanya seorang gadis yang hanya berbaju kurung and bertudung bawal macam datang dari kampung dan semestinya dia menjadi bahan ketawa rakan-rakannya terutamanya seorang gadis hot nie Marissa(Juliana Evans) yang gayanya sangat verfesyen dan merasakan dirinya' hot' dan ada seorang mamat ne sangat mengilainya(Aiman) .Pada yang sama perasaan Zubaidah terus cemburu yang teramat disebabkan si Marissa ne sangat rapat dengan Aiman.

Class pertama diaorang si senior(Aiman) ada suruh junior mereka jadi pengikut Tweet-Jer(ala Twiter) die dan masa tu confirm2 lah si Zubaidah ne sangat blurr apa itu Tweet-Jer . Kena ketwa and bahan lagi lah sampai satu tahap tu Si Zubaidah ne register lah Acc Tweet-Jer die sendiri ..Pada permulaan kawan2 pengikut dia just 10 orang and pada satu tahap tu da senior jurusan photography nak dia jadi model bertudung.

Dari situlah si Zubaidah nie dah mula famous dan dikenali semua orang.Apetahlah lagi dalam Tweet-Jer dia..dari 10 follower and dah sampai 500 follower . Hari2 seterusnya si Zubaidah nie tak pakai dah segala baju kurung and tudung bawal ne..dia dah mula berfesyen  and ber"vintage" dan terasa sangat vogue dari marissa dan dia mengharap si jejaka Aiman dapat menyukainya.Harapannya sangat tinggi.Tapi segala harapan tingginya punah.Kecewa si Zubaidah.

Zubaidah tertipu lagi apabila dia mendapati  yang selalu mengenakannya selama nie Marissa tapi yang buat semua tu adalah Aiman.So..Zubaidah terus menyerang si Marissa ne depan orang ramai.Marissa pun terang apa yang berlaku and barulah Zubaidah sedar akan kelakuannya.Pada yang sama.video mereka serang antara Zubaidah dan Marissa tersebar.Dari situ follower Zubaidah pun dah kurang dan semangatnya pun dah lain.

Akhirnya Zubaidah mendapat nasihat daripada ayahnya atas semua yang berlaku.Si Zubaidah telah kembali memakai cara pakainnya seperti dulu berbaju kurung dan bertudung bawal seperti mana hari pertamanya di dalam kelas dan Si Marissa telah mengubah style seperti Zubaidah yang stylo dahulu dan menjadi lebih baik dari sebelumnya dan mereka menjadi kawan.

T-A-M-A-T

#Banyak pengajaran kita boleh dapat dlm cerita ini.Dan kita sebagai umat islam harus berjaga-jaga ketika bergaya dan berfesyen #

"Yang Tertutup Itu INDAH"



psttttt: Saya takde Twitter tapi saya ade TWEET-JER ! HAHA

No comments:

Post a Comment